Ge er

Har precis lyssnat på Cimons och Cissis lilla debatt på radioett om mobbing på internet. Jag blir så fruktansvärt arg och förvånad över hur människor faktiskt kan sitta och slänga ut sig vad som helst. Givetvis anonyma. Vad tror ni? Att ni föralltid kommer att kunna vara anonyma på nätet. Att det inte går att söka upp er? Jag tror verkligen inte att människor skulle kunna ställa sig ansikte mot ansikte och slänga ut sig allt som slängs ut dagligen på internet. Varför ska ni hålla på att förstöra samhället och sabba för andra? Ska det vara så oerhört svårt att ha åsikter som man faktiskt står för. Förlåt, nu blir det en liten utskällning men det är faktiskt här på bloggen som jag får skit i. Givetvis av anonyma människor som inte kan stå för vad ni säger. Givetvis, det är lättare att slänga ut sina "åsikter" anonymt på internet men tänk igenom en extra gång innan ni faktiskt skriver det. Och givetvis, hur det skulle kännas att få samma text tillbaka. Och om ni/du inte har de vettet så kan du inte hantera sociala medier. Det som gör mig upprörd är att det är så svårt att få bort allt näthat. För jag kan inte göra något åt dom som sitter och kommenterar och det kan förmodligen ingen annan heller. Hur sjutton ska vi kunna uppfostra människor som faktiskt kränker oss? Det är dom som skriver ut hat på internet som måste göra något åt den saken och tyvärr, känns det ganska omöjligt.
Jag blir fruktansvärt arg över att vi kan flyga till månen och bli miljonärer genom att köpa en trisslott men vi kan inte vara schyssta mot våra medmänniskor. 
Läs gärna Fridas inlägg om nätmobbing HÄR

Kommentarer
Postat av: Frida Gullarbergs

http://cdn.publishme.se/cdn/8-1/3156630/images/2013/brofist_5113cc2eddf2b36c53b3895f.jpg

2013-02-07 @ 16:46:50
URL: http://fridagullarbergs.blogg.se
Postat av: jannice

så jäkla onödigt med mobbing :(

2013-02-07 @ 18:41:23
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0