En Fråga Om Träning & Hälsa...

Q: jag undrar om man kan äta vad man vill om dagarna och tränar? Gör träningen nytta ändå liksom? Jag vill få vältränad kropp men älskar ändå mat haha, men jag kan klara av att inte äta onyttigheter, men undrar liksom om man ändå får resultat om man får i sig ibland sånt som pizza och så. Tacksam för svar!
A: Alltså, ja. Det kan du väl. Det beror ju på om du tränar för att få kondition eller för att få muskler men en pizza då och då är absolut ingen fara. Som jag alltid tjatar om: Det ska vara lagomt av allt. Njut av det du tycker är gott när du känner för det, men kom även ihåg att det ska vara en viss mängd. Man ska inte äta för mycket skräp heller! Det blir inte alls kul att gå på en hår diet där man äter ett salladsblad per dag, man måste unna sig också. Om du ska gå ner i vikt (dvs om du är överviktig) ja, då kanske man ska tänka på vad man stoppar i sig. Ingen har blivit tjock av en pizza men ingen har heller blivit smal av en sallad. 
Lite inspo från tumblr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0