Efter Träningen...

Efter ett hårt pass spinning så passar detta bäst till min mage: Kaffe, protein shake och ett ägg!
 
Spinningen gick bra, hann övningsköra lite också. Tänkte tipsa om vad man kan äta efter träningen. Detta passar bäst för min mage i allafall, skippar det vita brödet (det enda vi hade hemma) och kör på bara kokt ägg samt protein shake som är riktigt gott, och ja kaffe är helt underbart gott hihi. Efter träning bör man alltid ha förberett ett återhämtningsmål bestående av kolhydrater och protein för att få ut bästa möjliga resultat av träningen. Det rekommenderas att man under den första timman efter träning bör få i sig 1-1.2 g kolhydrater/kg kroppsvikt. Proteinintaget bör ligga mellan 10-20 g beroende på hårt man har brutit ner musklerna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad köper du för proteinpulver och vart? :-)

Svar: Jag köpte mitt protein pulver på mitt gym (Grand hotell) Pulvret heter whey class+ (jag har vaniljsmak) Här kan du köpa det: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-class?a=b&gclid=CKHtmfKPjLYCFaR3cAoddXoAJA :)
Malin Åsenlund

2013-03-20 @ 21:15:17
Postat av: Elin

Hur mycket kostar ett gymkort där du gymmar? :) jätte bra blogg!

Svar: ca 250 kr i månaden!:) Tack så mycket!!
Malin Åsenlund

2013-03-20 @ 21:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0